Directietweedaagse

  • Directietweedaagse

Op donderdag 6 en vrijdag 7 april  stond de jaarlijkse directietweedaagse op het programma. De eerste dag had als thema ‘Collectieve verantwoordelijkheid’. De verschillende COP’s (Community of Practice) namen de collega’s mee in het thema van hun samenwerkingstraject. 
Het thema van de tweede dag was ‘Verbondenheid.’ Deze dag begon met een inspirerende masterclass over verbondenheid. Volgens spreker Marcel van Herpen, mede-oprichter van het Nederlands Instituut voor Onderwijs en Opvoeding, mede-oprichter van de eerste school voor ervaringsgericht onderwijs in Nederland en auteur van diverse boeken waaronder ‘Ik, de leraar’, is verbondenheid niemand buitensluiten. Loskomen van standaardisering en ieder kind zich gezien en verbonden laten voelen. Daarna werd in gezamenlijkheid gewerkt aan de plannen voor implementatie van de leidraad leren leren in het volgende schooljaar. De procesbegeleiders gebruiken deze input om het proces van de leidraad leren leren komend schooljaar vorm te geven.

Terug naar het overzicht

De Schatkist krijgt ...

De Schatkist krijgt 'Schoolplein van de toekomst'

De Schatkist in Budel is de 100e school in Brabant die een ...

SKOzoK studiemiddag

SKOzoK studiemiddag

Gemeenschappelijke studiemiddag in het teken van met en van ...

Binden en boeien op De Kempel

Binden en boeien op De Kempel

Startende leerkrachten enthousiasmeren op de banenmarkt